A www.ezoterikuskonyvek.hu webáruházának felületén süti (cookie) fájlokat használ. Ezeket a fájlokat az Ön gépén tárolja a rendszer. A cookie-k személyek azonosítására nem alkalmasak, szolgáltatásaink biztosításához szükségesek. Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információért kérjük olvassa el adatvédelmi nyilatkozatunkat. Bezárás
Termékek Menü

Hogyan kell meditálni? 13 pont kezdőknek

Szívesen megtapasztalnád a meditáció fantasztikus hatásait, de úgy gondolod, hogy túl bonyolult és sok időt igényel? Akkor próbáld ki a 8 perces meditációt 13 egyszerű lépésben..

8 perces meditáció

  • Helyezz el egy egyenes hátú széket egy csendes helyen, ahol nincs huzat, és a legkevésbé zavarnak mások. Állítsd be a stoppered 8 percre, és indítsd el.
  • Szép lassan ereszkedj le a székre. Csússz előre, egészen addig amíg azt nem érzed, hogy a farcsontod 5-10 centire van az ülőfelület szélétől.
  • Helyezd a talpad teljes felületével a padlóra, érezd, hogy szinte összekapcsolódsz vele.
  • Lassan ereszd mindkét kezedet az öledbe. Össze is kulcsolhatod. vagy akár a combodra helyezheted. Ahogy jólesik.
  • A fejed tartsd egyenesen, nézz előre. A gerinced is legyen egyenes, de ne merev. Képzeld el, mintha a plafonról lógó kötél tartaná a fejed tetejét.
  • Lazítsd el az állkapcsodat, és végy mély levegőt.
  • Csukd be a szemed, és lassan fújd ki a levegőt.
  • Ismételd meg a lassú, mély lélegzetvételt, és kifújáskor hagyd, hogy vele menjen a feszültség is.
  • Figyeld meg, hol van a testedben az a hely, ahol a legerőteljesebben érzed, hogy lélegzel. A mellkasodban, az orrodban, a tüdődben? Te hol érzed?
  • Ezt a helyet horgonypontnak nevezik. Kontentrálj erre a helyre, és figyeld a légzésed.
  • Mindenféle gondolatok jutnak eszedbe? Nem baj, engedd el őket, és koncentrálj a horgonypontra.
  • Viszketni kezdett az orrod? Mérges vagy? Nem baj, engedd el őket, és koncentrálj a horgonypontra.
  • Folytasd addig a légzésed figyelését amíg meg nem szólal a stopperóra. Az sem baj, ha csak egyetlen légvételt sikerül teljesen végig követned. Gyakorold mindennap és egyre jobban megy majd.

További gyakorlatok és ötletek találhatók a 8 perces meditáció című könyvben.

8 perces meditáció

Tartalomhoz tartozó címkék: cikkek hír meditáció meditáció