A www.ezoterikuskonyvek.hu webáruházának felületén süti (cookie) fájlokat használ. Ezeket a fájlokat az Ön gépén tárolja a rendszer. A cookie-k személyek azonosítására nem alkalmasak, szolgáltatásaink biztosításához szükségesek. Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információért kérjük olvassa el adatvédelmi nyilatkozatunkat. Bezárás
Termékek Menü

A tanulásban is segítenek a vizualizációs, koncentrációs technikák

A gyerekek néha nagyon nehezen tudnak kitartóan koncentrálni valamire, különösen amikor fáradtak, nyűgösek. Ez pedig nem csak este fordulhat elő, hanem bármikor. Akár az óvodai foglalkozásokon, vagy éppen az iskolában is. Sokat segíthetünk nekik, ha megismertetjük őket – a koruknak megfelelő módon – a különböző koncentrációs, vagy éppen vizualizációs technikákkal.

Csigavonallal újra koncentrálni néhány perc alatt is lehet

A figyelem összpontosítására íme egy nagyon egyszerű gyakorlat, mely mindkét agyféltekénkra hat (a kreatív jobbra és az elmező balra is), s ráadásul a kicsiknek és a felnőtteknek egyaránt hatásos.

  1. Ülj le az asztalhoz, fogj egy ceruzát, és egy üres lapra rajzolj egy hatalmas csigavonalat, méghozzá úgy, hogy kívülről befelé haladsz. Közben ne hagyd abba! Egyetlen vonalból álljon az egész.
  2. Egy másik színű ceruzával rajzolj újabb spirált az előző belsejébe. Haladj pontosan a másik vonal mentén.
  3. Használj újabb és újabb színeket, és készíts új csigavonalakat az első spirál belsejébe. Persze ezekkel is legyen folyamatos a vonal.
  4. Ha készen vagy, fordítsd meg a papírt vagy vegyél elő másikat, és csináld újra a gyakorlatot, de most a középpontból haladj kifelé a spirállal.

Az óvodásoknál persze nem lényeges a tökéletes spirál, az a fontos, hogy folytonos legyen a vonal. :)

Ha kisgyerekkorban megtanítjuk a vizualizációra,később mindent könnyebben átlát, elképzel

A vizualizáció a legjobb módja annak, hogy a gyermek belehelyezkedjen a mese, vagy más történet (lehet az akár a történelemlecke is) világába.

- Kérje meg rá, hogy magában képzelje el a helyszínt, ahová a mese kapcsán belépni készül.
- Mielőtt elkezdené a felolvasást, bátorítsa gyermekét arra, hogy mondja el, milyennek képzeli a történetet a mese címe alapján. Például amikor az Árbóckosár hősnője mese következik, kérje meg gyermekét, képzelje el magában, hogy egy milliomos jacht fedélzetén áll, és kihajózásra várnak. Milyen illatokat érez, halszagot talán? Miféle hangokat hall? A víz csobogását, a vitorlavászon lobogását, a szél susogását? Esetleg a környező hajók legénységének kiáltásait? Na és mit lát, ha képzeletben körülnéz?...

Ugyanez a gyakorlat bármelyik mese, vagy éppen az iskolai lecke kapcsán is elvégezhető. Mennyivel jobb megtanulni például az ókori görögök történelmét, ha közben arról is beszélgetünk, hogy kint az utcán sétálunk, és megnézzük, hogy mit viselnek az emberek, bekukkantva az ablakokon, látjuk, hogy mit esznek, milyen zenét hallgatnak, hogyan élnek...

A meditációs mesekönyv sorozat könyveiben többféle vizualizációs gyakorlat, és meditációs leírás szerepel, így gyermekeink sokkal könnyebben bírkózhatnak meg a mindennapok feladataival, hiszen saját maguk irányíthatják a testüket, hogy gyorsabban elllazulhassanak, pihenhessenek, vagy jobban koncentrálhassanak, tanulhassanak.