A www.ezoterikuskonyvek.hu webáruházának felületén süti (cookie) fájlokat használ. Ezeket a fájlokat az Ön gépén tárolja a rendszer. A cookie-k személyek azonosítására nem alkalmasak, szolgáltatásaink biztosításához szükségesek. Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információért kérjük olvassa el adatvédelmi nyilatkozatunkat. Bezárás
Termékek Menü

A hátfájást okozó 5 főbűnös - és a legjobb megoldások

Tíz nő közül hétnek gyakran fáj a háta, s legtöbbjük nem is tudja, hogy mitől

Tíz nő közül hétnek gyakran fáj a háta, s legtöbbjük nem is tudja, hogy mitől, hiszen nem tett megerőltető mozdulatokat. Csakhogy egy rossz cipő, vagy irodai szék is okozhatja a napi szenvedést.

1. bűnös - Kényelmetlen cipők

A rendszeresen hordott cipők – főleg a lapos sarkúak – nem nyújtanak megfelelő alátámasztást a lábnak, nem segítenek tartani a test súlyát. Így egyedül a hát alsó izmaira hárul, hogy függőlegesen tartsák a gerincet. Kellő edzettség híján pedig estére komolyan megfájdulhat a háta.

Ami segít: Egy a közelmúltban készült tanulmány kimutatta, hogy azok közül akik „alátámasztó” talpbetétet vettek a cipőjükbe, tízből nyolc nőnek megszűntek a fájdalmai.

2. bűnös - Ülő munka

Aki a nap nagy részét ülve tölti, annál a törzs súlya összenyomja a porckorongokat a gerinc alsó részében. Ami fájdalommal jár.

Ami segít: Negyedóránként álljon fel, és nyújtózzon egyet: tegye kezét a háta alsó részére, és lassan dőljön hátra egy pár másodpercig. Ez engedi a csigolyáit és a porcokat felfrissülni. Ezen kívül gyűrjön egy párnát a dereka mögé, a gerince támaszpontjához. Ez segíti fenntartani ülés közben a háta megfelelő görbületét.

3. bűnös - A cigaretta

A „füstölgők” közül sokkal többen szenvednek a hátfájástól, mint a nem dohányzók. Azt eddig is szajkózták, hogy tönkreteszi a cigi a bőrünket, a tüdőnket, de már azt is kimutatták, hogy a cigaretta károsítja a sejteket a csigolyákban és a hátgerincben is, így gyengítve azt.

Ami segít: Szokjon le végre! Segítségül próbáljon ki egy nikotin tapaszt vagy kérjen segítséget orvosától. Az enyhe antidepresszánsokról például nemrég kimutatták, hogy segítenek leszokni a dohányzásról.

4. bűnös - Terhesség

Meglepő, habár a terhes nők több mint fele hátfájásról számol be, a fokozott súlynövekedés valószínűleg nem a legfontosabb tényező. Sokkal inkább az a hormon, amelyik elernyeszti az ínszalagokat a medencében, hogy segítsen kitágítani azt a növekvő magzathoz. A laza medenceszalagok viszont nem támogatják a hátizmokat, hogy stabilan tartsa a testet.

Ami segít: Végezzen mélyizom összehúzásokat, mozdulatokat amelyek erősítik a hasi- és medencebéli izmokat: feküdjön a hátára, térdek behajlítva, a talpak laposan a földön. Feszítse meg a hasizmait, közben végezzen Kegel gyakorlatokat. (Szorítsa össze azokat az izmokat, melyekkel meggátolja a pisilést). Tartsa 10 másodpercig, és ismételje 10-szer. Reggel és este végezze.

5. bűnös - Csomagok

Az egy oldalra koncentrálódó terhelést nem jó a gerincnek. De a túl nehéz csomagok is ártanak. Ha a cipelnivaló súlya több, mint a testsúlyának a 10 százaléka, akkor túl nehéz.  

Ami segít: Szerencsére minden korosztálynak nagy divat a hátizsák; ha lehetséges cserélje erre a bevásárlószatyor, laptoptáska, kiskosár gyűjteményét. Ha ragaszkodik hozzájuk, akkor legalább ossza el a terhet a két kezében, ami így kevésbé viseli meg a gerincoszlopot és a hátizmokat.

A fájdalmat nem csak gyógyszerekkel csillapíthatod, íme néhány szuper ajánlat: