A www.ezoterikuskonyvek.hu webáruházának felületén süti (cookie) fájlokat használ. Ezeket a fájlokat az Ön gépén tárolja a rendszer. A cookie-k személyek azonosítására nem alkalmasak, szolgáltatásaink biztosításához szükségesek. Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információért kérjük olvassa el adatvédelmi nyilatkozatunkat. Bezárás
Termékek Menü

Ezért fogynak gyorsabban a férfiak

A barátnők nem mindig őszinték, ha a súlyunkkal kapcsolatban kérdezzük őket. Fogyókúrázni azonban sokkal jobb velük, mint a kedvesünkkel, a férfiak ugyanis állítólag sokkal gyorsabban és könnyebben fogynak. Vagy ez csak egy mítosz, amivel széles csípőnk esetén magyarázkodunk?

A nemek közötti evolúciós csata során bizonyos előnyöket a férfiak kaptak, másokat a nők. A két nem közötti biológiai – és fizikai – különbségek a fogyókúra szempontjából gonosz módon az erősebbik nem számára kedveznek, pedig a nőkkel szemben sokkal nagyobbak az elvárások.

A férfiak gyorsabban égetik a zsírt, mint a nők

Több izom több kalóriát fogyaszt
A férfiak általában magasabbak, és több izommal rendelkeznek, ami önmagában is azt jelenti, hogy több kalóriát képesek elégetni, vagyis ha ugyanazt – és ugyanannyit – eszik egy házaspár férfi és női tagja, és ugyanannyit mozognak is, a férfi sokkal intenzívebben fog fogyni. Egy aktív életet élő 54 kilogrammos nőnek a napi energiaigénye hozzávetőleg 2000 kalória. Egy hasonló korú és aktivitású 77 kilós férfinak azonban már 2800 kalóriára van szüksége, hogy a napi energiaigényét kielégítse.

A számok különbsége mellett azonban a fogyókúra lelki és hormonális háttere is egészen más a két nem esetében.

Együnk 15-55-30 arányban
Az ideális étrend összetétele alapjaiban megegyezik a két nemnél.
Fehérje – napi étrend 15 százaléka – kb. 8 dkg csirke vagy 6 dkg konzerv tonhal.

Szénhidrát – az étrend 45-65 százaléka – lehetőleg magas rosttartalmú, finomítatlan ételféleség, mint a teljes kiőrlésű gabonák, zöldségek, gyümölcsök, hüvelyesek, rizs. Ezek ugyanis nem járnak hirtelen vércukor emelkedéssel, hanem hosszan tartó energiát adnak. 

Zsírok – a napi kalóriamennyiség 30 százaléka.

A felesleges étrendi fehérje fokozza a kalcium veszteséget a vizeletben, növelve a csontritkulás kockázatát a nőknél, és a vesekőét a férfiaknál.

Az asztalnál is más kell a férfinak és a nőnek
A férfiak és a nők az egészségügyi problémáikban is különböznek, ami szintén azt jelenti, hogy az egészségük fenntartásához kívánatos optimális étrendjük már jelentősen eltér. Míg egy nő számára a menstruáció miatt több vasra, a csontritkulás elkerüléséhez pedig nagyobb mennyiségű kalciumra van szüksége, addig a férfiaknak inkább rostokból kell többet fogyasztaniuk, hogy csökkentsék a végbélrák valószínűségét.

Az étrend különbözősége szerepet játszik a karcsúságban, az egészségi állapotunkban, sőt még a gyermeknemzésben is.

A telítetlen zsírok, mint az olíva, mindkét nem számára jó hatással van a szív és érrendszerre, bizonyos kutatások szerint véd a stroke-tól is. Ugyanakkor például az omega-3 nagy mennyiségben való szedésekor két Harvard-i tanulmány szerint is megnő a prosztatarák kialakulásának veszélye.

Az eltérő táplálkozás az alkoholfogyasztásra is vonatkozik. A sok pia a férfiak egészségét is kikezdi, de a nőknek fele annyi is elegendő ahhoz, hogy magas vérnyomás, májbetegség, vagy akár mellrák alakuljon ki.

A közös étkezéseknek is át kell alakulni a valódi életmódváltáshoz

A főzés is hízlal
A szakértők gyakran tapasztalják, hogy amikor az emberek többet tudnak a helyes táplálkozásról, akkor – az étkezési szokások minimális megváltoztatásával – a férfiak hamarosan leadnak némi súlyfelesleget, míg a nők nem. Ezt azzal magyarázzák, hogy a nők számára a fogyókúra nem csupán súlyvesztés, hanem érzelmi töltettel rendelkező változás, megfelelni vágyás, ahol a média és a környezet nőideáljának elérése a cél.

„A két nem életmódjában található különbség is megerősíti a fogyás mértékének eltérését. A háztartások többségében a nők feladata a bevásárlás és a főzés, márpedig önmagában a kóstolgatás, az élelmiszerekkel való foglalatosság is nagy kísértés. Ezek az apró falatozások pedig összességében jelentős plusz kalória bevitelt jelenthetnek”– mondja Dr. Kalcakosz Szofia háziorvos.

Az egész csak matek
Driszku István személyi edző szerint az összes különbség ellenére a fogyókúra nem más, mint egy nagyon egyszerű számtan. Ha a szervezeted kevesebb kalóriát kap, mint amennyit felhasznál, akkor karcsúsodni fog. Ezt persze befolyásolhatjuk mozgással – gyorsabb lesz a fogyás és szebb az alakunk – étrend kiegészítőkkel.

A férfiak számára a fogyókúra idején a napi energia bevitel kevesebb kell, hogy legyen, mint 1600-1800 Kcal. Nőknél ez 1400-1500 kalória naponta. A gyengébb nem fogyását a hormonok és az ásványi anyagok, nyomelemek is jelentősen befolyásolják, ezért gondoskodniuk kell arról, hogy elég vas, kalcium, cink, réz, D-vitamin, B6 és B12 kerüljön a szervezetükbe. Férfiaknál ez a lista némileg más, nekik a rostok, a karotin, magnézium, szelén, vitaminok B9, C és E-vitaminok a legfontosabbak.

A legenda: A férfiak teste gyorsabban égeti el a kalóriákat.

Igaz!
A nők magasabb ösztrogén szintje a gyermekvállalást támogatja, de a fogyókúrának ellensége. A magasabb tesztoszteron szint, és a nagyobb izomtömeg miatt a férfiak szervezete valóban gyorsabban égeti az energiát, mint a nőké, még akkor is, amikor pihennek. A kutatások szerint körülbelül 16 százalék a különbség. Egy kis munkával azonban a nők esélye is jelentősen javul, hiszen heti két edzéssel már felpörgethetik a vérkeringésüket, az anyagcseréjüket, és némi izomtömegre cserélhetik a zsírraktárak egy részét. A sport ráadásul nem csak több kalóriát éget el, vagy az izomépítésben játszik fontos szerepet, de a csontritkulást megelőzhetjük.

A legenda: A férfiak egyenletesen híznak mindenhova.

Nem igaz!
A férfiak inkább hasi zsírt növesztenek, vagyis alma alkatúak, ezért hajlamosak a vese-, és emésztési betegségekre. Azok, akik a túlsúly során a nyakukra is híznak, nagy veszélyben vannak az alvási apnoe lehetősége miatt. Ezzel szemben a nők inkább körteformára híznak, vagyis a csípőre, fenékre, és általában csak a menopauza után kerekednek inkább pocakra.

 

A legenda: Az emberek azért kezdenek fogyókúrázni, hogy szexisek legyenek.

Nem igaz!
Egy hatalmas sörhas nem éppen szexi, de a férfiak általában inkább egészségügyi okok miatt kezdenek a karcsúsodásba. Főleg ötven év felett. A nőknél inkább hiúsági kérdés az alakjuk.

A legenda: A legnagyobb baj, hogy a nők nassolni kezdenek, ha szomorúak.

Nem igaz!
Nemtől függetlenül mindenkinél más, hogy mivel vigasztalja magát. A stressz gyakori oka az elhízásnak, például a kimerültség, a nagy nyomás, a lelassult anyagcsere, és a magas kalóriatartalmú ételek iránti sóvárgás –mint önmagunk jutalmazása – miatt.

Fehérjével támogassa a teherbeesést
Másként kell diétáznia a menopauza utáni éveiben lévő nőnek, és másként a fogamzó képes, gyermeket akaróknak. Amerikai kutatások szerint azok közül a meddőségi kezelésben részesülő nők közül, akiknek a napi kalória-bevitelét legalább 25 százalékban a fehérje tette ki, 67 százalék sikerrel teherbe esett, míg azok közül, akik ennél kevesebb fehérjét fogyasztottak, csupán 32 százalék. Továbbá, akik a sok fehérje mellett viszonylag kevés szénhidrátot vettek magukhoz, vagyis a szénhidrát a kalória bevitelük kevesebb, mint negyven százalékát tette ki, azoknál a teherbe esés aránya még magasabb, 80 százalék volt.

Gyors fogyást hoz a szerető
Egy meglehetősen furcsa tanulmány szerint a leghatásosabb fogyókúra a hűtlenkedés, a beszámolók alapján ugyanis a férfiak fele és a nők 62 százaléka fogyott le jelentős mértékben miközben párját csalta.
Mielőtt azonban mindenki rohanna, hogy felhajtson magának egy szeretőt, érdemes figyelembe venni a szakemberek figyelmeztetését, miszerint azok a házas férfiak, akik megcsalják párjukat, gyakrabban kapnak szívrohamot. Természetesen egy boldogtalan kapcsolatban eleve depressziósabbak az emberek, ami növeli a szívbetegségek esélyét is, ugyanakkor azt se feledjük el, hogy aki tartós, boldog kapcsolatban él, azt ritkábban érik utol a szív- és érrendszeri megbetegedések.

A fogyókúra 6 szabálya

  • Határozza meg a célt és a szabályokat, de úgy hogy az elérhető és betartható legyen. Ne csaljon!
  • Ne versenyezzen senkivel. A párjával sem. A férfiak úgyis gyorsabban fogynak.
  • Étkezzenek együtt, főleg, ha mindketten diétáznak. Élvezzék a közös időt.
  • Támogassák egymást. Az egészben mindig a csokoládé, sajt vagy más finomságoknak ellenállni a legnehezebb.
  • Ne adja fel akkor sem, ha a férje sokkal többet adott le, és gyorsabban fogy.
  • A diétáról fokozatosan kell visszaállni a normál étkezésre, különben minden gyorsan lerakódik. A rossz étkezési szokásokhoz azonban ne térjen vissza!