A www.ezoterikuskonyvek.hu webáruházának felületén süti (cookie) fájlokat használ. Ezeket a fájlokat az Ön gépén tárolja a rendszer. A cookie-k személyek azonosítására nem alkalmasak, szolgáltatásaink biztosításához szükségesek. Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információért kérjük olvassa el adatvédelmi nyilatkozatunkat. Bezárás
Termékek Menü

Hátfájás terhesség idején

A terhesség idején a hátfájás jellemző kísérő tünet. A kismamáknak körülbelül a fele szenved a terhesség egy-egy időszakában a hátfájástól. Ennek két fő oka van. A fájdalom egyik oka, hogy a fokozatosan növekvő pocak súlya egyre nagyobb megterhelést jelent az alsó hátizmoknak (a derekadnak), s hogy az egyensúlyi állapotot megtartsd, a vállaidat hátrahajlítva kompenzálod édes terhed súlyát. A másik, hogy a terhességi hormonok hatására megnyúlnak, lágyulnak az ínszalagok (különösen a medencéd körülieket, így is segítve kisbabádnak a születéskor).


Kosárba

Tippek, hogyan előzd meg vagy csökkentheted a fájdalmat

  1. Tornázz. Kérdezd meg az orvosodtól, milyen hasizom és hatizomgyakorlatokat végezhetsz és azt hányadik hétig teheted anélkül, hogy a babának vagy neked gondot okozna. Az úszás például kiváló megoldást jelenthet, nem csak enyhíti a fájdalmat, eddzi az izmokat, de a víz egy időre meg is szabadítja a hátizmokat az extra terhességi súlytól. A kismamajóga akkor is élvezetes mozgásforma lehet a várandósság idején, ha addig nem sportoltál. Bár a nagyvárosokban már sok helyen elérhető, a Kismamajóga című könyvben érthetően leírt gyakorlatokat akár egyedül is végezheted.
  2. A terhesség vége felé, az is fájdalmat okozhat amikor kisbabád számodra éppen kényelmetlen pózt vesz fel, és nyomja valamelyik ideget. Ilynekor gyors segítséget hozhat, ha pár percre négykézlábra állsz. 
  3. Viselj kényelmes cipőt, a túl magas sarkakat egy időre felejtsd el. A megfelelő cípőválasztás  mellett a talpmasszázs is sokat segythet, hiszen a
  4. Tegyél egy párnát a derekad mögé, amikor ülsz
  5. Tegyél valami forrót (pl. egy forró vizes-palack) vagy hideget (pl. egy zacskó fagyott borsó) a derekad mögé.
  6. Kérj meg valakit, hogy masszírozza meg a hátad.
  7. Aludj kemény matracon.
  8. Beszélj a bábáddal, és várandósságod második felében viselj kismamafűzőt.
  9. Mikor ülsz, próbáld meg nem keresztezni a lábaidat. Ez ugyanis súlyosbíthatja a hátfájást, és rontja a lábaid vérkeringését.
  10. Ha az oldaladon fekszel, és a térdeid közé párnát teszel, szintén csökkenti a hátfájást.
  11. Egyeztess az orvosoddal, és engedélyével látogass el egy megbízható csontkovácsot vagy a kiropraktikust.
Tartalomhoz tartozó címkék: terhes cikkek hír joga