A www.ezoterikuskonyvek.hu webáruházának felületén süti (cookie) fájlokat használ. Ezeket a fájlokat az Ön gépén tárolja a rendszer. A cookie-k személyek azonosítására nem alkalmasak, szolgáltatásaink biztosításához szükségesek. Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információért kérjük olvassa el adatvédelmi nyilatkozatunkat. Bezárás
Termékek Menü

Lúgosítsunk finom ételekkel

Lúgosítsunk finom ételekkel
Fontos, hogy tisztában legyünk azzal, mik azok az ételek, italok, amelyek savasítanak, ezáltal kerülendők, és mik azok, amelyek lúgosítanak (és ezekből minél többet kellene enni).
Fontos, hogy tisztában legyünk azzal, mik azok az ételek, italok, amelyek savasítanak, ezáltal kerülendők, és mik azok, amelyek lúgosítanak (és ezekből minél többet kellene enni).
 
Savasító állati eredetű ételek például a hús, sajt vagy tojás. Savasítanak az édességek, sütemények, kekszek, a finomított cukor, a liszt. Az italok közül a kávét, a sört, a szénsavas, cukros italokat és az alkoholos italokat lehet említeni. Egészségeseknek tűnnek, ennek ellenére savasítanak a dobozos gyümölcslevek, bármilyen szépek és csábítóak is a dobozon a színes gyümölcsfotók. És bár nem étel, de rendkívüli módon savasít a dohányzás. Savasít a stressz, a félelem, a szorongás és a tartósan negatív hangulat, rossz közérzet.
 
A zöldségek lúgosító hatásúak. A zöldségek a lúgos sók kiváló forrásai, melyek védelmet nyújtanak a mikroorganizmusok túlzott elszaporodásával szemben, illetve segítenek semlegesíteni a vér-ben és a szövetekben lévő savakat. A zöldségek, különösen a zöld színűek rendkívül gazdagok tápanyagokban: az összes elképzelhető  vitamin, ásványi anyag és egyéb mikrotápanyag megtalálható bennük. Sav-bázis egyensúlyunk beállítása azon múlik, hogyan válogatjuk össze a napi étrendünket, mennyi savasító és mennyi lúgosító ha-tású étel szerepel benne. Általánosan elmondható kívánalom, hogy amíg a felborult egyensúly helyreállításán dolgozunk, addig az étkezésünkben a lúgosító ételek aránya 100% legyen, vagyis egy elég szigorú menetrendet kell követni. Ezt követően azonban a fenntartó étrend (és ezt nevezzük bázikus táplálkozásnak) már ennél kicsit „lazább”, és 70–80%-ban tartalmaz lúgosító, és 20–30%-ban savasító ételeket. A lúgosító program kiváló testsúlykontroll! Ha sikerül beállítani szervezetünk sav-bázis egyensúlyát, akkor az egészség mellett az ideális testsúlyt kapjuk ajándékba.