A www.ezoterikuskonyvek.hu webáruházának felületén süti (cookie) fájlokat használ. Ezeket a fájlokat az Ön gépén tárolja a rendszer. A cookie-k személyek azonosítására nem alkalmasak, szolgáltatásaink biztosításához szükségesek. Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információért kérjük olvassa el adatvédelmi nyilatkozatunkat. Bezárás
Termékek Menü

Színes ételekben az egészség - edd magad egészségesre!

A fiatalos bőr, jó memória és a betegségek megelőzésének a titka a hűtőszekrényünkben van. Sok-sok színes gyógybogyó helyett színes ételekkel tehetünk egészségünkért, boldogságunkért a legtöbbet. 

Sárga
Az édes burgonya, sárgarépa, sütőtök, mangó, banán, kukorica, vagy éppen a dinnye sokféle karotionidot tartalmaz, mely csökkenti például a rák kialakulásának kockázatát.
Ajánlott könyv: 

sárga gyümölcsök a rák ellen

Zöld
A zöldségek, mint például a spenót, a kelkáposzta és a brokkoli, igen gazdagok luteinben, melynek látásunk egészségének védelmében van jelentős szerepe (védi a szemlencse rostjait felépítő fehérjéket). A lutein ugyan nem gyógyítja meg a szaruhártya betegségét, de a kutatók ügy gondolják, hogy lelassítja a folyamatot.
Ajánlott könyv: 

zöld színű zöldségek a szem egészségéért

Kék és lila
Az áfonyák és szedrek többféle antioxidánst tartalmaznak – az egyik az anthocyanin, illetve az ellagic sav – melyek elősegítik a koleszterinszint és a vérnyomás megfelelő értéken tartását.
Ajánlott könyv: 

lila bogyók a normális vérnyomásért

Piros
A paradicsom, a görögdinnye, a csipkebogyó, a vérnarancs, vagy éppen a grépfrút a likopintól kapja piros színét. A likopinnak pedig nagy szerepe van a szívbetegségek, a rák, a prosztata megbetegedések, az időskori vakság megelőzésében, sőt lassítja a szervezet öregedését, így a ráncosodást is. 
Ajánlott könyv: 

gátolja az öregedést a paradicsom

Fehér
A karfiol ugyanúgy harcol a rák ellen, mint a brokkoli, sőt idetartozik a burgonya és a fehér- meg a fokhagyma is, melyek segítségével a gyomor- és vastagbélrákot kerülhetjük el. S persze nem feledkezhetünk meg az állati eredetű fehér ételeinkről sem: a csirkehúst, a halakat, a csökkentett zsírtartalmú sajtokat, a tofut, a tojásokat. Mind fontos fehérje.
Ajánlott könyv: 

minden étkezésnél legalább két-három színt válogassunk össze

Márpedig egy kutatás szerint a színek változatossága nem csupán étvágyunknak tesz jót, de az ételekbe megtalálható antioxidánsok is együttesen, egymást erősítve tudják felvenni a harcot a szervezetünk védelméért. 

Ezért minden étkezésnél legalább két-három színt válogassunk össze.

Hírlevél feliratkozás az Ezoterikuskonyvek.hu oldalra