A www.ezoterikuskonyvek.hu webáruházának felületén süti (cookie) fájlokat használ. Ezeket a fájlokat az Ön gépén tárolja a rendszer. A cookie-k személyek azonosítására nem alkalmasak, szolgáltatásaink biztosításához szükségesek. Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információért kérjük olvassa el adatvédelmi nyilatkozatunkat. Bezárás
Termékek Menü

Tanulj meg meditálni! Itt és most: 8 egyszerű lépésben

Az, hogy itt vagy és ezeket a sorokat olvasod annak a jele lehet, hogy érdeklődsz, vagy már úton vagy a mélyebb önismeret, és saját belső békéd, boldogságod felé. Meditálnál, de fogalmad sincs, hogyan fogjál hozzá. Tulajdonképpen az egyetlen nehézség benne, hogy engedj magadnak egy kis időt, amikor nem azon rágódsz, hogy éppen mennyi mindent kéne csinálnod. 
 
"Csak az igazi, ami sohasem változik." Indián bölcs mondás
Keress egy csöndes helyet a lakásodban, ahova naponta elvonulhatsz
 
Hogyan meditáljunk?
 
1. Keress egy csöndes helyet a lakásodban, ahova naponta elvonulhatsz
Nagyon hatékony, ha mindig ugyanott gyakorolsz, mert ez segít abban, hogy a meditció szokásoddá váljon, és minden nap érezhesd a mély relaxáció hatásait.
 
2. Vegyél fel egy olyan pozitúrát, amit meg tudsz tartani
Az egyik legfontosabb dolog, hogy akár egy széken ülsz, vagy sarkadon, török ülésben egy meditációs párnán, vagy hátadon a földön fekve, hátad és gerinced legyen egyenes. Ha ezt valamiért mégsem sikerülne, akkor vedd fel az ehhez leginkább hasonlító tartást.
 
3. Tökéletesítsd a pozitúrát!
Az álladat vond egy kicsit a mellkasod felé – de ne érintse! -, úgy hogy a tarkód kiegyenesedhessen, kezeidet pedig kényelmesen helyezd térdeidre, vagy az öledbe.
 
4. Koncentrálj csukott szemmel a szemeid között lévő területre
Ezt akár szemeiddel és figyelmeddel is megteheted. Válaszd a számodra kényelmesebb megoldást.
 
5. Figyelj a légzésedre
Figyeld, ahogy be- és kiáramlik az orrlyukadon keresztül, ahogy mellkasod és hasad emelkedik és süllyed. Engedd, hogy ez a folyamatos mozgás megnyugtasson. Amikor gondolatok zavarják meg a nyugalmadat, figyelmedet vidd vissza újra légzésedre. Az elején ez valószínűleg sokszor fog megtörténni.
 
6. Addig ülj, amíg egy mély nyugalmat és mozdulatlanságot érzel
Az meditációs gyakorlatok elején a test mozogni akar, vakarózni, elfutni, fészkelődni. Mindent megtesz azért hogy valahogy ellenálljon. Ha már nagyon kényelmetlen a pozíció, óvatosan, és lassan változtass rajta. Figyelj, hogy a gerinc egyenes legyen.
 
7. Vedd észere gondolataidat, és utána "engedd el" őket.
A kezdő meditálót gondolatok százai próbálják eltéríteni, általában sikerrel. Mit jelent az, hogy "elengedni"? Ahhoz hogy ezt meghatározzuk, nézzük meg az ellentétjét, mit jelent az, hogy engedem, hogy elragadjon a gondolat:
Hallod, hogy a szomszéd ajtaja nyílik.
- pont most jött haza, amikor meditálok!
-  a múltkor is olyan hangosan hallgatta a zenét
- nem is szeretem a disco zenét
- múltkor viszont jó volt a koncert
- vajon mikor találkozok újra vele?
- kedden edzés után ráérek...
Így tovább akár a végtelenségig reagálnak egymásra gondolataink, úgy, hogy nagy részét észre sem vesszük!
 
Elengedni azt jelenti, hogy amikor:
Hallod, ahogy a szomszéd ajtaja nyílik.
- pont most jött haza, amikor meditálok! MOST, amint meghallod ezt a gondolatot, ahelyett, hogy tovább gondolnád, figyelmedet a légzésedre irányítod. Csak erre figyelsz. És a gondolatok egyre ritkábban jönnek majd....
 
8. Meditálj minden nap
Ha minden nap időt szánsz arra, hogy foglalkozol önmagaddal, egy idő után a gyakorlás kihatással lehet kapcsolataidra, munkádra, gondolataidra, személyiségedre, egész életedre.
 
Ha minden nap időt szánsz arra, hogy foglalkozol önmagaddal, egy idő után a gyakorlás kihatással lehet kapcsolataidra, munkádra, gondolataidra, személyiségedre, egész életedre.
 
A meditáció igazából nem nehéz. A változás ami nehéz, hogy egy új szokást alakítsunk ki, ami életünkre pozitív hatással lehet.
 
Érdekelnek a meditáció testre, és lélekre gyakorolt hatásai?
Egy következő cikkünkben erről is fogunk írni.
 
Namaste.
Hírlevél feliratkozás az Ezoterikuskonyvek.hu oldalra
Tartalomhoz tartozó címkék: cikkek hír meditáció